donderdag 10 mei 2012

Gisteren de laatste hand gelegd aan de vinnen. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar ik kan er voorlopig goed mee leven. Ik studeer er nog verder op. Wellicht moet ik de vin minder uitgespreid weergeven en een keus maken of ik de voorkant van de vin aan de bovenkant maak, of juist aan de onderkant.
linkerborstvin van de quoi





De borstvinnen liggen meestal horizontaal. Hoe zet je dat goed over?


Ik heb wel een goede foto's gevonden waarop de borstvinnen duidelijk zichtbaar zijn, maar het is lastig om deze uitstekende delen goed te vangen in een tweedimensionale tekening die van alle kanten bekeken een treffend beeld geeft.
Op deze foto is ook duidelijk te zien dat de snorharen niet aan de bovenlip vastzitten en dat de kleurtekening ook kan doorlopen in het oog.
Bij de quoi vind ik een rood oog geen optie, de positie van de ogen is een goede plek voor reflectiemateriaal. Op advies van Paulus aka. Quesjer (http://oud.ligfiets.net/zelfbouwer/project.php?project_nr=472) heb ik de folie in de naad tussen top en body doorgesneden
Lastig hoor.....maar er zit niks bij dat ik overtuigend beter vind
Ik denk dat ik maar gewoon moet concluderen dat het wel goed is zo. Het is een mooie quest geworden...
Een nieuwe extra zwarte vlek linksachter is wel een verbetering. Die zat ook al in het oorspronkelijke ontwerp, maar ik wilde even aanzie of ik het zonder misschien mooier vond. Niet dus....
beetje vage foto....

En dan nu de beloofde foto's in het donker. De foto's zijn gemaakt op ongeveer 5 m. afstand. De lichtbron bestaat uit 3 richtbare ledspots van 1W van een staande lamp van Ikea, die ongetwijfeld veel minder lichtopbrengst heeft dan de koplampen van een auto.

rechts

rechtsvoor

linksvoor, surrealistisch, een aangeschoten automobilist zal zich afvragen of er LSD in zijn biertje zat

links


Geen opmerkingen:

Een reactie posten